Copywriter Zdalnie – Czy warto?

Copywriter zdalnie pracujący to odpowiedź na pytanie, jak zyskać doskonałego pracownika i jednocześnie ograniczyć koszty zatrudnienia. Dziś coraz mniej pracodawców miewa opory przed pracownikami zdalnymi i jednocześnie coraz więcej z nich zaczyna dostrzegać zalety tego typu rozwiązania.  Copywriting zdalny ma już licznych zwolenników. Dzięki temu rozwiązaniu możesz zatrudnić specjalistę z drugiego końca Polski! Zobacz, dlaczego jeszcze warto wybrać zdalny copywriting.

Copywriter – zdalny czy na etacie?

Jeszcze do niedawna samo słowo „copywriter” było dla wielu osób czymś nowym. Czasy się jednak zmieniają i dziś wielu przedsiębiorców poszukuje copywritera, który wspomoże reklamę firmy. Copywriter to nie tylko pracownik stacjonarny, którego spotkać można w większych firmach, korporacjach i agencjach marketingowych. Bardzo popularny w ostatnich latach jest także copywriting zdalny. To bardzo wygodne rozwiązanie zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy nie potrzebują tworzyć nowego stanowiska pracy. Nie każda firma może pozwolić sobie na zatrudnienie nowego pracownika, który zajmować się będzie wyłącznie pisaniem. Nie każda firma ma ponadto aż tak duże „potrzeby tekstowe”, by zatrudniać pracownika na cały etat lub nawet na jego część. Wielu przedsiębiorców potrzebuje tekstów okazjonalnie lub systematycznie, ale w mniejszej ilości – tu zdalny copywriter sprawdzi się w tym przypadku doskonale.

Nie oznacza to jednocześnie, że jest to opcja wyłącznie dla małych firm z niewielkim zapotrzebowaniem na teksty. Pamiętajmy, że copywriting zdalny to również rozwiązanie dla większych firm, które chcą odciążyć pracowników etatowych lub po prostu postawić na outsourcing usług, które nie stanowią core biznesu.

Copywriter zdalnie – pisanie tekstów na zamówienie

Pisanie tekstów na zamówienie to wciąż dość świeży temat, jednak widać, że jego popularność stale rośnie. Dziś zarówno więksi, jak i mniejsi przedsiębiorcy cenią zdalny copywriting. Zalet tego typu rozwiązania jest bardzo dużo, dlatego dobry copywriter, który pracuje zdalnie jest dziś na wagę złota. Copywriter zdalnie pracujący nie wymaga przede wszystkim osobnego stanowiska pracy. Nie trzeba więc inwestować w jego komputer, biurko, krzesło i inne akcesoria niezbędne do pracy. Zdalny copywriter nie musi być również szkolony, nie trzeba wysyłać go na badania lekarskie, szkolenia BHP itp. To oczywiście również mniej dokumentacji firmowej i mniej opłat oraz obowiązków związanych z zatrudnieniem pracownika.

Dlaczego jeszcze ceniona jest praca zdalna? Pisanie tekstów zlecasz mailowo lub telefonicznie w dowolnej dla siebie chwili. Wystarczy przekazać wytyczne i czekać na rezultaty pracy. Potem zostaje Ci tylko opłacenie faktury – prościej się nie da. Dobry copywriter zadba o wszystkie szczegóły i przygotuje teksty, które będą porywać tłumy i czarować roboty wyszukiwarek.

Copywriter zdalnie pracujący - dlaczego warto?Źródło: Photo by Trent Erwin on Unsplash

Zdalny copywriting to również oszczędności

Pamiętajmy także o kwestiach finansowych. Oczywiście za teksty będzie trzeba zapłacić, jednak wbrew pozorom w wielu przypadkach będą to dla Twojej firmy spore oszczędności. Tworzenie nowego miejsca pracy z przystępną pensją to wydatek, na który nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić. Niestety pensja netto to wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o koszty pracodawcy. Różnica między pensją netto a brutto jest bardzo duża. W przypadku tekstów na zamówienie ten problem Cię nie dotyczy. Pomyśl, ile tekstów mógłbyś zamówić w tej cenie! Co jeszcze? Pamiętaj, że copywriter zdalnie pracujący rozlicza się z Tobą za efekt swojej pracy – nie za czas spędzony na kawie. Ciebie nie obchodzi, kiedy tekst jest pisany i jak wygląda organizacja pracy copywritera – liczy się dla Ciebie rezultat i to właśnie za rezultat płacisz.

Zdalny copywriter – czy to faktycznie wypali?

Czy faktycznie zatrudnienie zdalnego copywritera ma sens? Owszem, jeśli postawisz na specjalistę, który zna się na rzeczy. Musi być to osoba, której nie będziesz bał się zaufać. Z pewnością istotne jest tutaj doświadczenie i umiejętności, ale ważne jest również „to coś”. Niewidoczna gołym okiem nić porozumienia między Tobą a copywriterem to podstawa dobrej współpracy – zarówno przy pojedynczych projektach, jak również przy zleceniach cyklicznych. Dobry copywriter będzie Twoim partnerem w drodze do sukcesu. Jemu będzie zależeć na tym, by teksty miały realne efekty, bo zadowolony klient to klient, który powraca z kolejnym zamówieniem.

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy nie lepiej oddelegować osobę w firmie, która czasowo zajmie się tworzeniem tekstów. To również nie jest najlepsze rozwiązanie. Z doświadczenia wiemy, że zawsze znajdą się w firmie rzeczy „ważniejsze” niż teksty internetowe – zwłaszcza gdy core biznesu daleki jest od działalności internetowej. Dodajmy do tego również umiejętności. Dobry copywriter nie tylko doskonale posługuje się słowem pisanym. Będzie on również świetnie orientować się w marketingu internetowym i wiedzieć, jak pisać, by teksty były widoczne w wyszukiwarkach. Czy Twój pracownik posiada wszystkie wymienione wyżej cechy? Outsourcing w przypadku copywritingu to doskonałe rozwiązanie – zdalny copywriter to specjalista, który zajmie się zadaniem lepiej niż przypadkowy pracownik etatowy.

Content Writer | Copywriter Zdalnie – nam możesz zaufać

Pisanie tekstów to nasza pasja i jednocześnie pomysł na życie. Zdalny copywriting, który oferujemy to przede wszystkim wysokiej jakości teksty – zarówno pod kątem merytorycznym i stylistycznym, jak również pod kątem technicznym. Współpracujemy z przedsiębiorcami z całej Polski i to w systemie Home Office. Naszymi Klientami są zarówno niewielkie firmy, jak również duże przedsiębiorstwa oraz agencje marketingowe, które współpracują z nami na zasadzie outsourcingu. Wszystkie informacje możesz podać nam mailowo i telefonicznie, w dowolnych godzinach. Zawsze gruntownie przygotowujemy się do pracy – bardzo ważny dla nas jest wnikliwy research, ponieważ to od niego zależy jakość realizacji zamówienia. Zapoznajemy się z tematyką, wytycznymi, działaniami konkurencji, grupą docelową, słowami kluczowymi, które warto uwzględnić i wieloma innymi kwestiami, które są niezbędne, by jakość treści była jak najwyższa. Marketing internetowy i SEO są nam doskonale znane, dlatego nasze teksty osiągają wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarek.

Jeśli chcesz zaczarować swoich aktualnych i potencjalnych klientów, wyprzedzić o parę kroków konkurencję, zwiększyć sprzedaż i stać się bardziej widocznym – copywriter zdalnie pracujący jest dla Ciebie. Chętnie staniemy się Twoim partnerem w drodze na szczyt. Wierzymy, że razem osiągniemy więcej i chętnie Ci to udowodnimy, więc nie zwlekaj z kontaktem!